Coca-Cola Cup 2015 z rekordem frekwencji

Dodał: Agnieszka Data: 2015-03-11 09:53:50 (czytane: 16011)

17. edycja Coca-Cola Cup, najstarszego w Polsce piłkarskiego turnieju dla młodzieży, rusza pełną parą. Wraz z początkiem marca zakończyła się rekrutacja. W tym roku o udział w wielkim finale i wyjazd na międzynarodowy obóz treningowy będzie rywalizować 3948 drużyn – najwięcej w historii turnieju w obecnej formule szkół gimnazjalnych.

Już po raz piąty z rzędu turniej jest wspierany przez Roberta Lewandowskiego. 

Do udziału w tegorocznej edycji turnieju zgłosiło się prawie 25 000 gimnazjalistów i ponad 14 000 gimnazjalistek pragnących podążać drogą Roberta Lewandowskiego – najlepszego obecnie polskiego piłkarza, w przeszłości uczestnika Coca-Cola Cup. Do rywalizacji o udział w krajowym finale stanie 3948 zespołów, najwięcej (408) z województwa mazowieckiego. To najwyższa frekwencja Coca-Cola Cup w obecnej formule, czyli od 2010 roku, odkąd turniej jest skierowany wyłącznie do gimnazjalistów.

Najlepsza drużyna tegorocznej edycji pojedzie na międzynarodowy obóz treningowy, na którym pozna rówieśników z innych krajów i wspólnie z nimi będzie szlifować piłkarskie umiejętności pod okiem uznanych trenerów.

Coca-Cola Cup sięga do korzeni piłki nożnej, będącej nie tylko znakomitą rozrywką i niepowtarzalnymi emocjami sportowej rywalizacji. Kluczowe są korzyści, jakie niesie za sobą zdrowy, aktywny tryb życia, a także szansa na kontakt z rówieśnikami i nawiązanie bezcennych znajomości.

 cup_pilka002.jpg

– Sport kształtuje nie tylko ciało, ale i charakter. Buduje wartości, otwartość na innych, wzmacnia relacje z rówieśnikami. Piłka nożna kojarzy mi się właśnie ze wspólną grą z kumplami na podwórku do wieczora, pozdzieranymi kolanami i super  zabawą. Radość, jaką czerpiesz z tego, co robisz, przekłada się na poziom motywacji, dzięki której możesz osiągnąć naprawdę wiele. Myślę, że w dużej mierze właśnie dlatego mnie się to udało – mówi Robert Lewandowski, ambasador turnieju.

– Uprawianie sportu w młodym wieku przynosi same korzyści. Sportowa pasja sprzyja prawidłowemu rozwojowi młodzieży, a także pomaga w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami. Warto rozwijać te zainteresowania i inspirować młodych ludzi do próbowania swoich sił w sporcie, a przede wszystkim do czerpania z tego radości – dodaje Robert Korzeniowski, czterokrotny Mistrz Olimpijski w chodzie sportowym i ambasador marki Coca-Cola.

Podczas zapisów do Coca-Cola Cup każde gimnazjum w Polsce mogło zgłosić jeden zespół męski i jeden żeński. 2486 zgłoszonych drużyn męskich i 1462 żeńskich będzie rywalizować najpierw na szczeblu regionalnym, a następnie wojewódzkim. Najlepsi zmierzą się w wielkim krajowym finale, który odbędzie się 19-20 czerwca.

Coca-Cola Cup to najstarszy i jeden z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce. Rozgrywany nieprzerwanie od 17 lat, co roku angażuje około 40 000 gimnazjalistów z całego kraju. W dotychczasowych edycjach wzięło udział już ponad 680 000 uczniów. Co roku rozgrywkom kibicują tysiące widzów w całej Polsce. Podobnie było podczas ubiegłorocznej edycji, począwszy od rozgrywek regionalnych, aż do finału, który odbył się na Plaży Miejskiej w Gdyni. 

cup_pilka001.jpg
 

Jednym z głównych założeń strategii firmy Coca-Cola jest promocja aktywności fizycznej, zachęcanie ludzi do ruchu oraz wspieranie walki z epidemią otyłości na świecie. Coca-Cola Cup jest jednym z elementów realizacji tych założeń. Ambicją firmy jest zaktywizowanie do 2020 roku 100 milionów ludzi na całym świecie.

– Coca-Cola Cup ma w Polsce najdłuższą tradycję spośród turniejów piłkarskich dla młodzieży. To dla nas powód do dumy i duża odpowiedzialność, bo wiemy, jak ważna jest popularyzacja aktywności fizycznej wśród młodych ludzi. Coca-Cola aktywnie włącza się w walkę z otyłością na świecie, traktując to jako jeden z priorytetów. Jednym z najwspanialszych przykładów podejmowanych przez nas inicjatyw promujących aktywność fizyczną jest turniej Coca-Cola Cup, który co roku skupia wokół siebie mnóstwo wspaniałej młodzieży i wywołuje niepowtarzalne emocje – mówi Anna Solarek, kierownik ds projektów sportowych w Coca-Cola Poland Services.

Więcej informacji o turnieju można znaleźć na www.cocacolacup.pl oraz na oficjalnym profilu na Facebooku www.facebook.com/cocacolacuppolska .

 

Reklama

REKLAMA

Komentarze (0)

Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 3.146.255.127

Dodaj komentarz

UWAGA!
Formularz dodawania komentarzy wymaga włączenia plikow cookies (ciasteczek), zapisywanych i odczytywanych z Twojego urządzenia - jeżeli chcesz dodać komentarz, włącz ciasteczka, odśwież stronę i spróbuj ponownie...





Aeroklub Regionalny w Pińczowie

Pińczów, ul. Legionistów 26 A

Ogłoszenia

Dodano: 2024-04-20 04:48:57

Pani pozna Pana - Ogłoszenie Prywatne

Dodano: 2024-04-20 01:49:16

Zdecydowana szuka mężczyzny

Dodano: 2024-04-19 22:16:20

Sprzedam rower

Dodano: 2024-04-19 21:10:49

wełna

Dodano: 2024-04-19 20:57:13

praca przy układaniu kostki

Dodano: 2024-04-19 20:45:09

Profesjonalne pranie kanap, foteli, krzeseł, dywa...

Dodano: 2024-04-19 19:38:56

Przyjmę pracownika ogólnobudowlanego

Dodano: 2024-04-19 16:18:23

Lokal do wynajęcia

Dodano: 2024-04-19 15:21:22

tralki drewniane

Dodano: 2024-04-19 14:04:00

Sprzedam działkę budowlaną

Dodano: 2024-04-19 13:56:04

HUAWEI Band 4 Pro

Dodano: 2024-04-19 11:50:30

Przeprowadzki transport

Dodano: 2024-04-19 11:34:31

Opony

Dodano: 2024-04-19 11:12:12

Montaż anten naprawa komputerów laptopów

Dodano: 2024-04-19 10:49:01

Poznam Pana na spotkania