Jak postępować, gdy obca osoba dzwoni z prośbą o pieniądze?
Dodał: Marta Data: 2021-04-20 12:10:07 (czytane: 5226)
Apelujemy do seniorów i ich rodzin o nie tracenie czujności przed działaniem oszustów! We wtorek w mieszkaniach osób starszych ponownie rozdzwoniły się telefony, z prośbą o przekazanie pieniędzy. Niestety 84-latka straciła blisko 30 tys. zł.
W poniedziałek, do kieleckich seniorów dzwoniły osoby, podające się za pracowników poczty oraz policjantów i próbowali wyciągnąć informacje o oszczędnościach. Niezwłocznie o zagrożeniu mieszkańców naszego miasta informowały media, dzięki czemu niemal wszyscy właściwie zareagowali na próby oszustwa. Wyjątkiem było zachowanie 84-latki, która wdała się w dyskusje z nieznajomymi, w wyniku czego straciła 29 500 złotych.
Seniorka odebrała najpierw telefon od osoby informującej o przesyłce. Następnie do kielczanki zadzwonił nieznany mężczyzna i powiedział, że przed chwilą rozmawiała z oszustami, którzy będą chcieli przejąć jej pieniądze. 84-latka przyznała rozmówcy, że ma w domu blisko 30 tysięcy złotych i zaczęła wykonywać wszystkie polecenia rozmówcy. Pokrzywdzona w pewnym momencie spakowała gotówkę do reklamówki i wyrzuciła przez balkon. Nie spojrzała nawet na osobę, która przyszła odebrać pieniądze, bo oszust kazał jej wrócić do mieszkania, co wykonała bez wahania. W ten sposób straciła swoje oszczędności.
Po raz kolejny przypominamy:
Opr. KM
Źródło: KMP w Kielcach
Seniorka odebrała najpierw telefon od osoby informującej o przesyłce. Następnie do kielczanki zadzwonił nieznany mężczyzna i powiedział, że przed chwilą rozmawiała z oszustami, którzy będą chcieli przejąć jej pieniądze. 84-latka przyznała rozmówcy, że ma w domu blisko 30 tysięcy złotych i zaczęła wykonywać wszystkie polecenia rozmówcy. Pokrzywdzona w pewnym momencie spakowała gotówkę do reklamówki i wyrzuciła przez balkon. Nie spojrzała nawet na osobę, która przyszła odebrać pieniądze, bo oszust kazał jej wrócić do mieszkania, co wykonała bez wahania. W ten sposób straciła swoje oszczędności.
Po raz kolejny przypominamy:
- prawdziwi stróże prawa nigdy nie proszą o przekazanie gotówki czy danych do logowania się w bankowości elektronicznej,
- nie pytają o posiadane pieniądze przez telefon,
- w przypadku każdej podejrzanej rozmowy z nieznajomym, należy niezwłocznie rozłączyć się (odłożyć słuchawkę) i zadzwonić na numer alarmowy 112,
- w przypadku, gdy już przelaliśmy pieniądze albo podaliśmy dane do logowania, trzeba jak najszybciej skontaktować się z Policją oraz bankiem. Szybka reakcja daje bowiem szansę na zablokowanie lub cofnięcie transakcji!
Opr. KM
Źródło: KMP w Kielcach
Reklama
REKLAMA
Komentarze (0)
Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 18.191.189.85