Strona startowa

Wiadomości - Handel

Tłok w sklepie, kolejki i błędne oznakowanie cen - najbardziej irytujące dla konsumentów

Dodał: Milena Data: 2015-11-21 12:19:37 (czytane: 8651)

Jak wynika z raportu "Problemy polskiego handlu" opracowanego przez agencję badawczą Inquiry oraz firmę konsultingową Dia-Mart, aż 96% Polaków spotkało się podczas zakupów z problemem, który uważają za szczególnie uciążliwy.

Hotel Nad Starą Nidą - hotel, restauracja
http://www.hotelnadstaranida.pl,hotel, restauracja, imprezy okolicznościowe, konferencje, sala konferencyjna, wesele, sala weselna, studniówki, sylwester, bal sylwestrowy, andrzejki

ul. Armii Ludowej 4. 28-400 , Pińczów

Studio tatuażu - Black Line tattoo&piercing
www.tatuazebusko.pl,STUDIO TATUAŻU, SALON TATUAŻU, TATUAŻ, KOLCZYKOWANIE, KOLCZYKI, TATTOO, PIERCING, MIKRODERMAL, OZDABIANIE, UPIĘKSZANIE, TATUAZ, TATUAZE, TATUAŻE BUSKO, PIŃCZÓW, CHMIELNIK, KAZIMIERZA WIELKA,

ul. Kopernika 8. 28-100, Busko-Zdrój



W sklepach z artykułami spożywczymi i chemicznymi szczególnie nie lubią oni tłoku i długich kolejek. Skarżą się też na różne ceny produktów na półkach i przy kasie oraz częste zmiany w układzie sklepu. Nie są natomiast specjalnie zainteresowani udziałem w programach lojalnościowych. Raport stanowi analizę słabych stron polskiego handlu z perspektywy klientów.

Gdzie robimy zakupy?
Polscy konsumenci robią zakupy spożywcze i chemiczne w wielu różnych sklepach, w zależności od potrzeb. Najczęściej, bo dwa razy w tygodniu, chodzą do dyskontów i małych sklepów nienależących do sieci. Raz w tygodniu odwiedzane są stoiska na bazarach i targowiskach, głównie przez najstarszych respondentów. Na większe zakupy Polacy wybierają się zazwyczaj raz w miesiącu – wtedy z reguły udają się do hiper- i supermarketów. Oferta tych obiektów najbardziej odpowiada osobom będącym w dobrej i bardzo dobrej sytuacji finansowej. Wyniki raportu pokazują, że najrzadziej robimy zakupy spożywcze i kosmetyczno-chemiczne przez Internet – raz w miesiącu lub rzadziej.

Największe problemy?
Klientom sklepów z artykułami spożywczymi i chemicznymi najczęściej przeszkadza tłok – aż 98% respondentów uważa to za problem. Nieco mniej, bo 96% badanych, skarży się na możliwość płatności tylko gotówką, a dla 94% irytujący jest zbyt mały parking lub jego brak.
Biorąc pod uwagę ogólną ocenę sklepów, polscy konsumenci narzekają też na nieprzyjemny zapach, bałagan oraz brudne wózki i koszyki.

Co jeszcze nam przeszkadza?
Polakom szczególnie przeszkadzają sytuacje, gdy inne ceny produktów podane są na półce, a inne przy kasie podczas dokonywania transakcji. Na problem ten zwróciło uwagę najwięcej respondentów (96%), uznając go jednocześnie za najważniejszy w obszarze cen i promocji. Równie irytujące są też m.in. etykiety cenowe umieszczone w złym miejscu, promocyjna cena wyższa niż regularna czy brak towarów w promocyjnych cenach w czasie trwania promocji.

Choć ceny są nadal istotnym elementem przy podejmowaniu decyzji zakupowych, polscy konsumenci oczekują od sklepów coraz więcej. Tymczasem 93% biorących udział w badaniu uważa, iż w sklepach jest za mały wybór produktów, a zdaniem 92% - istnieje za mała ich różnorodność w danej kategorii. Tyle samo ankietowanych jest przekonanych
o niskiej jakość większości produktów.

Wyniki raportu potwierdzają, że istotną barierą dla klientów są częste zmiany w układzie sklepu i rozmieszczeniu produktów. To znaczący problem dla 97% respondentów, tym bardziej, że skutkuje trudnościami z odnalezieniem produktów w danym dziale. Wśród 95% badanych zastrzeżenia budzi również sposób oznakowania działów.

Okazuje się też, że klienci nie lubią nieuprzejmych sprzedawców (dla 91% to duży problem), zwłaszcza takich, którzy nie zwracają na nich uwagi. O ile zauważalny jest brak powitania ze strony sprzedawcy (93%), to – co ciekawe – Polacy specjalnie tego od niego nie oczekują.

Strefa kas to kolejny newralgiczny punkt w organizacji sklepu. Najbardziej uciążliwy problem stanowią dla 98% respondentów długie kolejki. 93% biorących udział w badaniu narzeka z kolei na zbyt wąskie alejki przy kasach, utrudniające rozpakowanie zakupów i przemieszczanie się z wózkiem.

Emocji natomiast nie budzą wśród Polaków programy lojalnościowe, prawdopodobnie z powodu mało atrakcyjnej formuły. Aż 95% respondentów uważa, iż nagrody wymagają uzbierania zbyt dużej liczby punktów, a same zaś nagrody są – według 91% badanych – mało atrakcyjne.

Reklama.

Tagi: sklep   zakupy    

Zobacz także

Markety z obowiązkiem zaopatrzenia lokalnego - potrzebna zmiana modelu rynkowego w Polsce (video)

Dodane: 2018-08-08 08:57 - Komentarze  (17)  czytane (3885)

TAGI: michał cieślak, poseł michał cieślak



Komentarze (0)

Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 54.198.55.167

xD (2015-11-24 21:55:22)

Ooo, widzę usunięte komentarze.

A wiesz adminku, nikt nikogo nie obraził.

Dodaj komentarz

UWAGA!
Formularz dodawania komentarzy wymaga włączenia obsługi plikow cookies (ciasteczek), zapisywanych
i odczytywanych z Twojego urządzenia - jeśli chcesz dodać komentarz, włącz ciasteczka, odśwież stronę i spróbuj ponownie...


Telewizja

Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 973 - konferencja prasowa

Briefing prasowy z udziałem Ministra Infrastruktury Andrzejem Adamczykiem

Marsz Niepodległościowy w Busku-Zdroju

Minister Jadwiga Emilewicz z wizytą w Busku-Zdroju

Wicepremier Beata Szydło w Busku-Zdroju

Konwencja samorządowa 'Porozumienia'

Konkursy

Konkurs zakończony: Koncert Beaty Kozidrak & Bajm
Konkurs zakończony: Onyx Club - Pub & Restaurant
Konkurs zakończony: Koncert Michała Szpaka w Kielcach
Konkurs zakończony: Do wygrania zaproszenia na spektakl Ostra jazda
Konkurs zakończony: Słodka Uczta dla Dwojga w Lodziarni Dolce Vita
Konkurs zakończony: Koncert zespołu Poparzeni Kawą Trzy
Konkurs zakończony: Koncert Tribute to Jantar w Kielcach
Konkurs zakończony: Koncert Raz Dwa Trzy Młynarski w Kielcach
Zobacz więcej Dodaj

Promocje

To jest miejsce na Twoją promocję

2016-06-30 - 2029-06-30

Pakiet żywieniowy od 30 zł w Restauracji Pod Świerkiem

2017-11-15 - 2019-06-30

Przeczytaj kolejną wiadomość:

Konkurs Fotograficzny 'Wszystkie Dzieci Świata' Pacanów 2018

Już po raz dwunasty ECB zaprosiło miłośników fotografii: fotografików, reporterów, podróżników, amatorów utrwalania chwil ulotnych,...